Історія співпраці
Основні напрямки міжнародного співробітництва
Мир, злагода, повага і співробітництво між країнами починається
зі знайомства і налагодження контактів між народами.
Бонифасио де Сантьяго Прието, Мер м. Лас Росас (Мадрид, Іспанія).
Одним із пріоритетних напрямків роботи закладу є розвиток міжнародного співробітництва, метою якого є виховання полікультурної особистості, ознайомлення учнів із історичною та культурною спадщиною країн ЄС, євроінтеграція молоді у світову спільноту, участь у Міжнародних навчальних програмах та програмах обміну.
Досягнення основних завдань міжнародного співробітництва у НВК №12 реалізується, у першу чергу, через проектну діяльність, адже відомо, що актуальність методу проектів значно зростає при переході сучасної системи освіти від управління процесом освіти за кінцевим результатом, що був спрямований на формування знань, умінь та навичок, до компетентнісного підходу, пов’язаного з вихованням і розвитком компетентнісної особистості, тобто особистості, здатної діяти осмислено, орієнтуючись у мінливому навколишньому світі з виробленими цінностями.
Алгоритм створення та реалізації міжнародних учнівських проектів у НВК №12
Соціальне проектування з учнями, що почало активно використовуватися у системі загальної та додаткової освіти, і допомагає учням у розв’язанні конкретних соціальних проблем. Проект – це концептуально обґрунтований, технологічно забезпечений, гнучкий процес, спрямований на досягнення соціально значущого, ефективного, інноваційного освітнього продукту. Робота у проекті - це особливий тип інтелектуальної діяльності, суттєвою рисою якого є перспективне орієнтування, практична спрямованість дослідження.
Розробка проекту починається з аналізу ситуації та виявлення протиріч. Для цього збирається інформація про характер процесу, особливості, інтереси, потреби тих, для кого розроблятиметься проект. Отримана інформація обробляється, результати упорядковуються й узагальнюються. Після діагностики проблеми чітко формується назва проекту та визначається комплекс супутніх проблем, які необхідно вирішити. Наступний етап визначення мети та завдань. Мета – це очікувані результати проекту. Завдання – це те, що необхідно зробити для досягнення мети. Умови – виявлення обставин, за яких можливе виконання завдань. Наступним кроком є моделювання, що передбачає створення творчих груп, які розробляють свій варіант моделі бажаного проекту, відповідно до визначених цілей. У подальшому на основі проведеного аналізу та обговорення відбувається остаточний вибір однієї моделі, яка найбільше відповідає поставленій меті, завданням та умовам реалізації проекту. Модель має містити в собі детально розроблену програму дій учасників проекту. Наступним етапом є технологічна підготовка та реалізація процесу проекту. Саме цей етап уже передбачає поетапну роботу з реалізації проектного задуму відповідно до розробленої програми. Важливим етапом проектної діяльності є рефлексивна фаза проектування. Розробники та учасники проекту мають здійснити самооцінювання отриманих результатів. Основним критерієм при цьому є досягнення мети проекту. З метою оцінювання ефективності проекту вивчається можливість тиражування проекту, його вплив на соціум, інші освітні системи, самих учасників проекту тощо. На цій фазі відбувається представлення результатів діяльності. Це може бути публічна презентація, публікація тощо.
Важливим у проектній діяльності є усвідомлення організаторами та учасниками дій та бажаних результатів на кожному етапі проекту.
Педагогічний колектив та учні НВК № 12 мають багатий досвід співпраці з відомими фондами у різноманітних програмах: